Primii 6 pași ușori

Să începem cu primii pași (și cei mai ușori). Menționez că acestea sunt regulile pe care le urmez zi de zi, fără excepție.

1. Ai grijă să mergi în fiecare zi la baie! Nu găsesc cuvinte să subliniez importanța acestui lucru, mai ales pentru că eu aveam probleme în acest domeniu. Constipația poate fi cauzată de multe lucruri, printre care se numără și sedentarismul, diete neechilibrate, stres, lipsa unui program zilnic etc. Nu este deloc sănătos să fii constipată, nu mai spun că îți creează dificultăți când vrei să dai jos kilogramele în plus.

Mănâncă mai multe fibre, încearcă combinații de alimente care îți măresc tranzitul intestinal (de exemplu, 1 ceașcă de lapte cu 1 măr),poți încerca și Activia. Laxativele nu le recomand, pentru că nu sunt o soluție pe termen lung, iar noi asta căutăm, nu-i așa?

Eu am depășit problema cu ceaiuri naturale. Repet, naturale.

(Sveltaflor de la farmaciile naturiste, pe care îl folosesc și acum, cu întreruperi după prospect – nu îl poți folosi permanent, deoarece grăbește peristaltismul intestinal și scade într-o oarecare măsură absorbția nutrienților. Este natural, când îl deschizi vezi că sunt numai frunze, și după vreo 3-4 ani de când îl folosesc nu pot spune că am avut vreo problemă cu el. Atât că recomand ca atunci când îl bei pentru prima oară, să fie seara și să nu trebuiască să ieși în oraș pentru că primele dăți poate avea un efect puternic laxativ și, în funcție de organismul tău, trebuie să vezi în cât timp își face efectul și de ce cantitate ai nevoie. Poți începe prin a pune într-o cană cam cât iei între degete, îl lași la infuzat 30 de minute –foarte important, altfel la mine nu își face efectul –  după care se servește cu încredere – neîndulcit, oricum are gust bun – . În funcție de efect scazi sau mărești doza de frunze. Pe prospect scrie să îl iei dimineața și seara, eu îl beau numai seara și își face efectul dimineața, ziua nu beau pentru că nu îmi place să mă duc la altă baie decât a mea.

2. Bea apă! S-a mai spus de mii de ori în mii de diete, până și la televizor este reclamă că – pentru o viață sănătoasă consumați zilnic minimum 2L de lichide – . Nimic mai adevărat! Eu, până nu demult, trăiam cu senzația că sigur beau 2L de lichide pe zi, ceea ce era total fals. Mi-am instalat o aplicație pe telefon (cel mai bun lucru pe care l-am făcut până acum), care îmi aduce aminte să beau apă. Și așa mi-am dat seama că beam numai în jur de 1 L de apă pe zi. Asta s-a schimbat, iar acum sunt dependentă de această aplicație.

f5a5e8e0fad4e11dcb642b253107b5d9

Dacă nu ai chef să îți instalezi o aplicație pe telefon care să îți reamintească să bei apă, ia-ți în fiecare zi o sticlă de 2L pe care să ai grijă să îl termini până seara. E foarte important îți hidratezi organismul, pentru ca metabolismul tău să funcționeze corect.

3. Bea ceai verde. Printre toate dietele am găsit că e important să bei ceai verde, și nu demult am început să beau și eu, și efectele se cunosc. În primul rând, accelerează metabolismul. Apoi, îmbunătățește rata de ardere a grăsimilor, este energizant, conține antioxidanți și alte numeroase beneficii. Mai multe puteți citi aici.

19dc92d7c6b66b91fb8eb5afd6b7c6b2

Eu îmi fac în jur de 1L de ceai verde pe zi, în care storc 2 felii de lămâie și pun jumătate de lingură de miere. E și gustos și ține și de sete, și îmi taie pofta de mâncare.

4. Nu te înfometa! Una dintre cele mai mari greșeli pe care le face toată lumea e să creadă că dacă nu mănânci, slăbești. Nimic mai fals. Vei slăbi înfometându-te câteva kg care se vor întoarce cu vârf și îndesat. Mâncând puțin, corpul tau intră într-o stare de catabolizare, unde conservă grăsimea și începe să atace și mușchii pentru proteine. Deci pe lângă că nu slăbești, îți scade și masa musculară. Cu cât mai puțină masă musculară ai, cu atât slăbești mai greu.

Metabolismul îți încetinește, iar alimentele nu se mai transformă atât de repede în energie, favorizând depunerea în…colăceeei.

Organismul tău privat de hrană când reîncepi să mănânci normal va fi disperat să o depună pentru că nu știe când îl vei supune la asemenea torturi. Asta stă și în genetica noastră, când strămoșii noștri mâncau mai mult vara și organismul trebuia să își facă provizii ca să poată supraviețui iarna.

Mâncând puțin, ai din ce în ce mai multe pofte și e din ce în ce mai greu să te abții. Una e să mănânci un hamburger când mori de foame, alta e să îl mănânci după ce ai mâncat deja. Parcă nu e tot aia nu?

Când mănânci puțin, la masă ai tendința să înfuleci mâncarea, nu să o savurezi, astfel ai tendința să mănânci mai repede, nu o mesteci suficient, și stomacul tău nu are timp să îi transmită creierului că e plin, astfel mănânci mai mult decât trebuie.

Mănâncă de 5 ori pe zi. Este foarte important. 3 mese principale și două gustări. Dar mesele principale trebuie sa fie porții mici, nu cum suntem obișnuiți noi românii. Ai să vezi că la început ai să ai tendința să îți umpli farfuria, dar pe măsură ce organismul tău se va obișnui că există și gustări între mese și nu trebuie să-și facă plinul dintr-o singură masă, porțiile vor scădea cu mult. Voi reveni în alte postări cu idei de meniuri și cu listă cu alimente cu calorii negative (sistemului digestiv îi trebuie mai multe calorii ca să le digere decât conțin aceste alimente).

5. Nu mai bea suc, în special carbogazos. Într-un pahar de 500 de ml de suc găsești uneori tot atâtea calorii cât ai într-o porție de mâncare. Deci data viitoare când vrei să bei suc, întreabă-te dacă vrei să bei suc sau vrei să mănânci. Sunt niște calorii introduse fix degeaba în organismul tău, pe lângă asta consumul excesiv cauzează numeroase probleme de sănătate cum ar fi probleme dentare, creșterea acidității stomacului, chiar și diabet. Cine vrea poate căuta pe internet efecte adverse, nu sunt puține. Zahărul, fiind asemănat de multe ori cu un drog care creează dependență, nu îți va ușura munca de a renunța la sucuri.

Fiind dependentă de sucuri, mi-a fost foarte greu să renunț la ele. Așa că am început treptat, am înlocuit inițial sucul cu suc dietetic, iar apoi cu apă. Nu spun că sucul dietetic e bun pentru sănătate, e o adevărată polemică pe internet cu îndulcitorii dacă sunt buni sau răi, dar e un pas înspre un stil de viață sănătos. Treptat, nu vei mai simți nevoia să bei suc.

O altă variantă ar fi înlocuirea sucului cu freshuri naturale, cu ape aromate, limonade sau cu ceaiuri cu gheață. Atenție să nu aibă zaharuri adăugate, mai ales când ieșiți în oraș și nu știi exact ce conține. Atenție iar, să nu depășești un pahar de sucuri de fructe/legume pe zi, deoarece riști să îți crești foarte mult caloriile pe care le consumi. Deși sănătoase, conțin și multe calorii și nu sunt la fel de sățioase ca și consumul fructelor în stare pură. (într-un fresh de portocale intră de exemplu 2-3 portocale, și nu oferă aceeași senzație de sațietate ca și consumarea lor neprocesate).

6. Nu mai pune zahăr în cafea. Am văzut acum vreo 5 ani o emisiune care m-a marcat pe viață. Unui om care vroia să slăbească i s-a făcut un mic experiment. El bea în jur de 2-3 căni de cafea pe zi. Timp de 1 lună, a fost rugat ca lingurițele de zahăr pe care le punea în cafea să le pună într-un castron. La sfârșitul lunii castronul era plin cu vârf și, fiind băutoare de cafea, am realizat cât de mult zahăr îmi introduc în organism pe această cale. Am redus de la 2 plicuri la 1 plic, și treptat nu-l mai puneam nici pe acela. Când ies în oraș mai beau cu lapte, dar acasă o beau neagră. Trecerea nu se simte dacă se face treptat.

Acești pași mici fac o mare diferență și, respectându-i, vei observa cum începi să scazi în greutate.

Leave a Reply

