Următorii 11 pași mai grei

Următorii pași sunt cei care dau cele mai rapide și bune rezultate, dar sunt și cei mai grei. Trebuie să ții minte că, dacă îți este greu să îi urmărești, trecerea se poate face gradual. Dacă nu reușești să urmărești una – două dintre reguli într-o zi nu e capăt de țară, ține minte că o faci pentru tine și în limita confortului tău.

1. Elimină carbohidrații. Nu mai mânca pâine, orez, paste. Dacă simți neapărat nevoia să mănânci așa ceva, înlocuiește-le cu produse din cereale integrale, dar evită-le pe cât posibil. Carbohidrații se transformă în zahăr în sânge și, cum am mai spus, zahărul nu e bun. La început va fi mai greu, dar cu timpul te vei obișnui și nu vei mai simți nevoia. NU TE FORȚA. Elimină-i din dietă treptat, e mai bine decât să-i elimini brusc și să te gândești că nu poți trăi fără ei și să renunți. Eu am mai consumat turtițe din orez expandat, lipii, mămăligă, dar nu în cantități industriale. Am ani de când evit carbohidrații și mă simt foarte bine și nu le simt lipsa.

download (1)

2. Elimină zahărul și deserturile. Asta a fost cea mai grea etapă pentru mine, dar vei vedea că zahărul se comportă ca un drog: după o perioadă în care îl elimini din alimentație, nu vei mai simți nevoia de dulce. Zahărul și produsele care conțin zahăr au FOARTE multe calorii și nu aduc nici un beneficiu organismului.

3. Elimină mâncărurile super procesate. De exemplu, biscuiți, prăjituri, salamuri, conserve cu mâncare gata preparată. Ca regulă, eu evit în general mâncărurile a căror ingrediente nu le pot descifra fără să le citesc pe ambalaj. Prepară-ți mâncarea acasă, și ia-ți la pachet multe fructe și legume, în loc de covrigi și cornuri.

4. Elimină prăjelile și fast-food-ul. Mai există vreo nedumerire aici? Uleiul conține foarte multe calorii. Încearcă să înlocuiești această modalitate de gătire cu fiertul, făcutul la grătar sau la cuptor. Dacă nu te poți abține, înlocuiește uleiul de floarea soarelui cu cel de măsline, dar evită prăjitul pe cât posibil.

5. Ia un mic dejun consistent. În nenumărate studii clinice s-a demonstrat că persoanele care sar peste micul dejun au tendința de a consuma mult mai multe calorii pe parcursul zilei. Asta am observat și eu, deoarece înainte nu luam micul dejun, și pe lângă o frumusețe de gastrită pe care am facut-o, deoarece beam cafea pe stomacul gol, nici nu pierdeam în greutate. Micul dejun este cea mai importantă parte a zilei. Voi posta idei de mic dejun rapide și sățioase, pentru că știu cât de greu e să îți faci timp dimineața să stai la masă. Micul meu dejun conține în fiecare zi în jur de 300 de calorii, dar e consistent.

be5e25655c95c60591f8197e8c6a6bc8

6. Îngăduie-ți o zi de pofte pe săptămână. Asta e ceea ce m-a ajutat cel mai mult să mă țin de planul de slăbit. În ziua respectivă poți consuma orice vrei tu, în cantități nelimitate. Vei aștepta cu nerăbdare acea zi, o vei simți ca pe o recompensă și vei savura mâncarea din plin. Acea zi, pe parcurs, se poate transforma în 1 masă pe săptămână, apoi 1 masă la 2 săptămâni și tot așa. Poate fi și o masă pe lună, important e să reziști tu și să te simți bine, nevăzând dieta ca pe o pedeapsă, ci ca pe ceva pe care o faci pentru tine, iar la sfârșitul perioadei te așteaptă o recompensă.

7. Abonează-te pe toate site-urile de diete și verifică-ți des mailul. Toată problema cu kilogramele în plus e psihologică, deoarece organismul poate supraviețui bine mersi cu mult mai puțină mâncare. Dar suntem mereu înconjurați de tentații, de dulciuri și produse super prelucrate. Dacă ești bombardat zilnic cu mail-uri despre slăbit, ideea ți se va implanta atât de adânc în subconștient, încât îți va fi mult mai ușor să îți urmezi țelurile. Eu mi-am instalat și numeroase aplicații pe telefon care îmi trimit zilnic mesaje motivaționale gen “poți să o faci”, “vrei să mai slăbești”, “abține-te de la dulciuri” etc.

8. Stabilește-ți niște praguri și recompensele aferente. De exemplu, când dau jos 2 kg îmi iau o geantă, când dau jos 5 kg îmi fac o programare la spa, când dau jos 20 de kg îmi schimb garderoba că e nevoie. 🙂 Încearcă să îți faci niște praguri realizabile, calculând pierderea cam a unui kg pe săptămână, altfel riști să te descurajezi.

9. Fă-ți un album motivațional. Cu poze cu fete slabe sau mai puțin slabe, orice poze care te fac să zici: wow, aș vrea să ajung așa. Vizualizează-le cât mai des posibil.

1af4c4305f195fb2f3f344c304d6614e

10. Fă-ți un album motivațional cu poze cât mai atrăgătoare cu mâncăruri dietetice. Cu timpul, după vizualizarea cât mai deasă a acelor poze, ți se va face poftă de acele mâncăruri. Pentru că de cele mai multe ori nu auzi “mi-e pofta de o salată sau de niște pui la grătar sau de niște prăjituri cu fulgi de ovăz” ci “mi-e poftă de junk food, prăjituri” etc. Apropo de astea, dacă vrezi vreo poză de genul, închide-o repede, evită orice tentație. Dacă treci pe lângă un fast food uită-te în altă parte. Pe Pinterest, de exemplu, sunt o mulțime de astfel de poze, chiar și rețete foto pas cu pas care ar putea să îți deschidă apetitul. Ca să mănânci sănătos trebuie să îți educi creierul și toate simțurile: văzul (să te atragă mâncărurile sănătoase), mirosul (de exemplu, acum mi se face rău la mirosul de prăjit) chiar și simțul tactil (când pui mâna pe niște legume proaspete) și auzul (din nou, nu agreez nici auzul prăjitului).

11. Așa cum am subliniat și la punctul de mai sus, ceea ce vezi îți cam dictează ce să mănânci. Așa că una e să ornezi o salată cât mai frumos și una e să arunci toate ingredientele în ea. Să aibă un joc cât mai frumos de culori, să fie așezată pe o farfurie cât mai frumoasă etc. Cu cât te impresionează vizual mai tare, cu atât o vei mânca cu mai mare plăcere, chiar dacă este un fel de mâncare pe care nu l-ai savura de obicei. Nu degeaba te dau pe spate platingurile de la restaurante.

f7980a4bdac4a9172301f63ea5e6980a

Leave a Reply

