Super alimente pentru slăbit

download (7)

Am mai spus-o și o mai pot spune de o mie de ori: alimentația e cheia succesului atunci când vrei să slăbești. Corpul tău are nevoie de vitamine. Nu numai că vei slăbi consumând aceste alimente, dar te vei simți mai bine, mai plină de energie. Ele ajută și la prevenirea a numeroase boli și sunt incluse în majoritatea listelor de trăit sănătos și pierdere în greutate. Eu le-am introdus în alimentația mea și mă străduiesc să consum cât mai multe dintre ele zilnic.

1. Ceaiul verde. Am început cu el pentru că îl beau zilnic, fără excepție. Beau în jur de 500 de ml – 1 litru, cu 2 felii de lămâie și o linguriță de miere. Conține subsanțe bioactive cum ar fi cafeina și antioxidanți care stimulează metabolismul. Au mai fost făcute numeroase studii cum că ar ajuta la metabolizarea grăsimii din celulele grase, că ar crește arderea grăsimilor, în special în timpul exercițiilor, că ar reduce pofta de mâncare etc. Cert este că, împreună cu o alimentație sănătoasă, are numai efecte benefice.

2. Grapefruit. Un studiu a demonstrat că, deși nu schimbi nimic în dieta ta, dacă mănânci jumătate de grapefruit pe zi slăbești jumătate de kilogram pe săptămână. Nu am încercat așa ceva, dar grapefruitul conține un compus care reduce insulina, favorizând slăbirea. Dacă nu îți place gustul, îți poți face o salată din jumătate grapefruit, felii de mere și o linguriță de miere.

3. Afine. Din păcate, la noi nu prea se găsesc în magazine. Sfatul meu e ca, atunci când le găsești, să cumperi o cantitate mai mare și să congelezi o parte. 1 linguriță de afine în iaurt dimineața sau clătite cu afine…sună bine nu? Sunt cel mai bine cunoscute pentru efectul anti-îmbătrânire, dar lista lor de calități e lungă. Conțin antioxidanți care stimulează metabolismul (un studiu a demonstrat ca ingestia zilnică de afine dublează pierderea în greutate – asta o voi testa și eu…când le găsesc), conțin vitamine (C, E, B2, B3), minerale (fier, magneziu, mangan, potasiu), acid salicilic (varianta naturală a aspirinei) și câte ar mai fi de zis. S-ar putea scrie un întreg blog despre afine. 🙂

download (6)

4. Lactate. Surse importante de calciu, iar calciul apare legat de scăderea în greutate în numeroase articole. Se consideră că oamenii care au un deficit de calciu nu slăbesc la fel de rapid ca oamenii care consumă lactate. S-au făcut și numeroase experimente, dar au fost neconcludente. Dacă nu ai intoleranță la lactoză, nu strică să bei lapte sau să consumi brânzeturi pentru că, pe lângă că ar fi bune pentru slăbit, ajută și la menținerea sănătății dinților și oaselor. Pentru diete, cel mai bine e să alegi variantele cu puțină grăsime.

images (3)

5. Ouă. Deși au căpătat o reputație proastă din cauza colesterolului, ouăle au puține calorii (cam 78 calorii – 1 ou fiert), puțină grăsime și multe proteine, care mențin senzație de sațietate pe perioade mai lungi de timp. Sunt o alegere foarte bună pentru dietele cu puține calorii.

6. Avocado. Conține antioxidanți, ajută în lupta cu kilogramele în plus, conține multe vitamine, potasiu, grăsimi bune. E un aliment ce merită consumat o dată pe săptămână dar atenție la calorii. 100 de grame au 160 de calorii, sfatul meu este să cântăriți cât avocado puneți la o mâncare.

7. Alune, migdale, nuci, arahide etc. Sunt pline de grăsimi bune pentru inimă, proteine, vitamine și minerale. De asemenea conțin multe fibre, prelungind senzația de sațietate după ingerare. Se recomandă consumul moderat, de exemplu 3-4 migdale la o gustare, pe lângă mai poți consuma un iaurt sau un fruct.

8. Scorțișoara. Crește metabolismul, se recomandă folosirea ei ori de câte ori este posibil. Am citit pe Pinterest o rețetă care ar fi foarte bună pentru arderea grăsimilor: 1 linguriță scorțișoară, 2 lingurițe miere, 1 pahar de apă fierbinte. Se consumă o dată pe zi, cât este cald. Mie nu mi-a plăcut această variantă. În schimb, o poți pune pe felii de mere, în lapte, în iaurt, în ceai etc.

9. Carne. Pentru cei care consumă carne, se recomandă carnea slabă de pui, curcan sau pește. Proteinele sunt indispensabile în alimentație și te fac să te simți plin pentru mai mult timp. Peștele conține și omega-3 (în special somonul, anșoa, sardinele, herringul), adjuvant în tratarea a numeroase afecțiuni ca: astmul, colesterol crescul, hipertensiune, diabet, probleme digestive.

10. Ardeiul iute. Conține capsaicină, care pare că reduce pofta de mâncare și accelerează metabolismul ușor, dar numai pentru o perioadă scurtă de timp.

Recomand consumarea a minimum un fruct pe zi și a minimum o porție de 250g de legume, crude sau gătite.

Fructe: căpșuni, portocale, struguri, mere, piersici, ananas, banană, kiwi, pepene etc. Pline de vitamine, sărace în calorii, recomandate oricărui stil de viață sănătos.

eat-more-fruit-for-health1

Legume: ardei, morcovi, castraveți, salate, ceapă, dovlecel etc. Surse importante de vitamine și fibre, cu foarte puține calorii și zaharuri, le poți consuma zilnic fără limită de cantitate. 1 kg de morcovi are mai puține calorii decât o prăjitură. Te fac să te simți mai sătulă, fără să ai mustrări de conștiință după ce le consumi.

Stomach-of-Oil

Advertisements

One response to “Super alimente pentru slăbit

  1. Pingback: Provocarea celei de-a doua săptămâni | loseweightsuccess·

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s